Пловдив. Откриващото събитие на „Пловдив – Европейска столица на културата 2019“ ще бъде отразено в европейски и световен мащаб. Това каза за Радио „Фокус“ – Пловдив Радост Иванова, заместник-директор в направление „Маркетинг, реклама и търговка дейност“ във Фондация „Пловдив 2019“. По думите й специално за откриването на инициативата са поканени и ще присъстват представители на медии от над 15 държави, като сред тях са немската национална телевизия, немска обществена телевизия, „Budapest Times”, „Euronews“, Агенция „Франс прес“, Агенция „Ройтерс“ и много други. „Това е само една малка част от тях. Разбира се, има и телевизии, които идват от други европейски столици на културата“, посочи Иванова и добави, че зрителите, които нямат възможност да дойдат в Пловдив, ще могат да гледат церемонията по откриването на „Пловдив – Европейска столица на културата 2019“ пряко по БНТ.
Маркетинговият директор на Фондация „Пловдив 2019“ каза още, че целият град е брандиран по повод инициативата, а на национално ниво има над 100 перманентни външни позиции, в това число билбордове, билбордове тип „скролер“ и други, с които се рекламира проекта. „Освен това, брошурите за откриващия уикенд на 11, 12 и 13 януари, които отпечатахме, са раздадени из почти цяла България. Ако говорим само за град Пловдив, пълната програма се раздава в абсолютно всички обекти, свързани с туристически забележителности, в музеи, галерии, гари и автогари, туристически информационни центрове. Брошури с програмата са изпратени и до туристическите информационни центрове в София, до различни институции в столицата, свързани с култура, и на всевъзможни места, където информацията може да достигне до повече хора. Например в Пловдив програмата може да бъде намерена в най-големите магазинни вериги. Нашите позиции са твърде много и в цяла България, имаме дори и по магистралите“, посочи Радост Иванова. Относно промотирането на инициативата в чужбина, тя акцентира върху работата на Фондация „Пловдив 2019“ с чуждестранните медии. „Само през последните няколко месеца в над 50 от най-големите медии на световно ниво се говори за Пловдив – има статии и видеа за инициативата „Европейска столица на културата“, добави Иванова.
Тони МИХАЙЛОВ