„Главният проблем за нас има 2 измерения - първото е липсата на институционална адекватност от наша страна. Евродепутатите ни и нашето Народно събрание и правителството през целия този близо 4-годишен период не реагираха. Станаха активни в една заключителна фаза, в която нещата в много голяма степен изглеждат предрешени“, заяви Петков, като подчерта, че е потресаващото, че някои от българите са щастливи, че има внесен хаос в европейските институции. „Тоест не е целта да защитим интересите на нашия бизнес и на нашите работници, а да спрем движението на определена институционална рамка. И тази институционална недостатъчност за съжаление от страна на нашите представители от Европарламента и на нашите си институции придобива хроничен характер“, каза Петков.
„Вторият голям проблем от социална гледна точка е, че никой не чу гласа на шофьора. Разбира се, че е безумие да се иска камионът да се връща в страната на произход, защото това са огромни загуби на пари и време и по същество възпрепятстване на бизнеса на превозвачите. От друга страна под никаква форма да не се разгледа проблемът с шофьорите и социалните им права и институционалните задължения на работодателя и на държавата от страната на произход,това също може да представлява една крачка към средносрочен план към преместване на част от шофьорите ни навън и може да бъде много по-тежък удар върху превозваческия бизнес, ако не се намери балансираното решение. Решение, което да гарантира да запазим този бизнес, като държава, защото той е сред най-сериозните в страната ни“, посочи още председателят на ПП АБВ.
Ирина ИВАНОВА