втората част на ТОП бизнес събитието „BUSINESS EXCELLENCE 2022”, което се провежда в хотел Маринела, съобщиха от сп. „Business Lady”. Във втората част на събитието се чуха интересни бизнес факти и актуални предизвикателства и мениджърски подходи от редица участници. Панелите, по които говориха български и световни бизнес експерти, дадоха отговори на редица въпроси, свързани с Кои човешки качества ще са най-ценни в бъдеще; Развитието на технологиите и мястото им в бизнеса; Маркетинг, служещ на клиента.
Спиридула Дракопулу - Google, Head of Finance & Performance Agencies: „Само 2% от компаниите използват пълния потенциал на информационните технологии и базата данни, с която разполагат. В същото време наблюдаваме 45% ръст в изискването от хората за доставка на същия или на следващия ден на търсените услуги. 61% от маркетолозите срещат затруднения при достъпа и интеграцията на бази данни от предходни години. А 75% от тях смятат, че едни от най-големите бариери при използването на информационните технологии се дължат на ниското образователно ниво и липсата на адекватно обучение за работа и анализ на данни.”
Йордан Славов, Директор Маркетинг, Кока-Кола ХБК България: „Клиентът има различни измерения. В нашия бизнес те са 4 – купувача, потребителя, търговеца, дистрибутора. Трябва да разбираш потребителя, за да можеш да му влияеш. Съществуват 7 тенденции за потребителя, които са равнозначни за всички бизнеси. Ако искате да бъдете успешни в маркетингов план, трябва да разбирате поне част от тях – технология, здравословен начин на живот, местни продукти, да имаме страхотно преживяване и други. Друго важно условия е традиционният начин на сегментиране, който вече е в историята. Модерната сегментация говори за племена, трябва да напипаме вълната на всяка потребителска група. Как го правим ние? Хората искат всичко сега, което означава, че трябва да сме с тях 24 часа, 7 дни в седмицата. Ние имаме портфолио, което отговаря на това. Технологията трябва да бъде преведена и разбираема за всяка племенна група потребители.”
Ивайло Славов, СЕО Bulpros: „Клюбовите фактори в мениджмънта са: Отношение, Репутация, Лоялност и Надеждност, които не зависят от сферата на бизнес. Ние се съпротивляваме на промените, хората не сме склонни да се променяме, а ние живеем в ера на промените. Културата „шефът винаги и прав” приключи. Затова имаме необходимост да се учим, но ученето и вътрешната трансформация е бавен процес. Въпросът е как да адаптираме всички сфери на живота към промяната? Също така кои са тези неуспешни неща в мениджмънта в наши дни у нас – това е микромениджмънтът или стремежът към контролиране на всички хора и процеси в организацията. Следва да разберем правилните конкурентни подходи: инвестициите в хората, клиентски ориентиран бизнес подход, адаптиране към мултикултурното общество, игровизацията или прилагането на игрови елементи и механики в неигрови ситуации.”
Даниела Бадалута: „Всеки един служител е търговска марка, всеки е посланик на марката. Бъдещето е в бизнес хъбовете. За поколението на Милениума, които са по-независими и предприемчиви, такива бизнес хъбове са по-привлекателни. Предизвикателствата на бъдещето към 2050 година са: увеличаването на населението с 30% или 10 млрд. души; невидимите плащания – изчезването на съвременните пари; важността на висшето образование ще се промени, заради обучаващите се машини; 100% застаряващо население и др.”
Лилия Стоянов: Технологиите позволяват да оптимизираме 80% от процесите. Не застрашава хората, а компаниите, които са изостанали в технологично отношение. Съществува регламент от Европейската комисия, който регламентира отношенията между бизнеса, хората и образователните институции. Навлизането на изкуствения интелект в живота ни няма да спре. Въпросът е да съумеем да адаптираме човешкия ресурс към това. Един от начините е да изграждаме у децата в ранна детска възраст серия от социални умения, които дават възможност за справянето с нерутинни задачи. Голяма част от професиите ще изчезнат в следващите години и десетилетия. Тези от тях, които ще запазят своето място са предимно в хранителната индустрия, но пак подлежат на иновации, нововъведения и осъвременяване.
Георги Александров, Country Managing Director at Oracle Bulgaria: „Контекстът, в който се използва технологията, е ключът към успеха. Не бива да се избира първо технологията, тъй като не се знае дали е подходящата. Облакът не е панацея, но ако ти не можеш да отидеш при него, той ще дойде при теб. Първият проблем беше: облак или не. А сега въпросът е кой облак. Ние като икономика трябва да предлагаме собствени разработки и така ще запазим работните места тук, а не да разчитаме, че сме евтина работна ръка и затова има заетост. Освен да обучаваме младите, трябва да покажем и перспектива на бизнеса. Изкуственият интелект като технология не е монопол на големите, а може да се използва и от по-малки компании.”
Христо Христов, Президент на IAB България, главен изпълнителен директор на Netinfo: „Коя е високо технологичната цел на България – няма такава, държавата няма централна дигитална стратегия. Бизнесите, които не възприемат дигиталната трансформация, ще отстъпят пазарните си дялове на тези, които са по-бързи и по-иновативни. 90% от сайта на Амазон се пише от машини, а какво виждаме определя изкуственият интелект и подготвя нов криейтив за нови постери. Технологиите са в голява помощ при разказването на истории, вече има виртуална реалност и можем да отидем в Танзания, ако искаме.”
Анастас Шопов, Управляващ директор, ERP.BG, Дигитална трансформация мисионер: „Българските ИТ компании трябва да работим заедно, за да постигнем висок технологичен успех. Според мен е добре да привлечем фондове, които да изнесат на глобално ниво нашите ИТ идеи. Това, което притеснява клиентите е сигурността на данните. И все повече фирми осъзнават, че на облака информацията е по-сигурна и защитена, по-евтино е и има по-голяма полза за бизнеса.”
Тази вечер, в 20.00 часа за пета поредна година ще се проведат годишните награди „КОМПАНИЯ НА ГОДИНАТА”, отличаващи най-добрите компании в различните индустрии, давайки гласност на постиженията им и фокусирайки общественото внимание върху иновативните и успешни модели на управление. Наградите се връчват за заслуги, свързани с развитие на човешкия капитал; непрекъснато повишаване на качеството на предлагания продукт/услуга; ефективност и прозрачност; конкурентоспособност и иновации; индивидуален клиентски подход; успешен бизнес модел; ноу-хау; добро пазарно позициониране; устойчиво развитие; корпоративна социална отговорност; позитивен обществен имидж и други. Сред категориите тази година са УСПЕШЕН МЕНИДЖМЪНТ, СТРОИТЕЛСТВО И АРХИТЕКТУРА, МЕДИИ, ИНДУСТРИЯ, БАНКОВ СЕКТОР, ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ, ИНВЕСТИЦИИ, ТЕЛЕКОМУНИКАЦИИ, БЪРЗООБОРОТНИ СТОКИ, ФАРМАЦИЯ, РЕКЛАМА и други.
Партньори на тазгодишното издание са: радио Витоша, радио Фокус, информационна агенция Фокус, информационна агенция Кросс, QuigleyMedia, интернет порталите Vesti.bg, Sinoptijk.bg, Mail.BG, Radar.BG, b2bmedia, Manifesto.BG, Flashnews.bg, J Point, както и Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) и „Стопански факултет” към СУ „Св. Климент Охридски”.