София. Министерството на туризма направи за първи път онлайн гид-платформа, обединяваща усилията на държавната администрация и бизнеса, която е насочена към развитие на туристическия бизнес в местните населени места. Това каза Савина Недялкова, държавен експерт в отдел „Стратегическо планиране и продуктова политика“ към Министерството на туризма по време на кръгла маса „Дигитализацията за устойчив растеж на туризма“, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „За 2018 г. потребителите в интернет са близо 4 млрд., повече от 50% от туристическите резервации са направени онлайн. Туристическите компании в България изостават в този базов процент. При нас само 30% от фирмите присъстват в дигиталното пространство“, отбеляза тя. Савина Недялкова допълни, че само 9% са фирмите в страната, които използват „облак“ за съхранение на информация и данни, като техният бизнес не е достатъчно добре развит в социалните мрежи. По думите ѝ в периода от 2017 – 2018 г. се отчита завишение за използването на онлайн услуги в страната. Според нея това се дължи на въвеждането на онлайн услугите в държавната администрация. „Министерството на туризма направи за първи онлайн гид-платформа, която обединява усилията на държавната администрация и бизнеса, която е насочена към развитие на туристическия бизнес в местните населени места“, обясни тя. „Това беше успешен, съвместен проект между бизнеса и министерството“, коментира Недялкова. Даяна ДЮЛГЕРОВА