Добрич. „Почти 18 години работим на принципа „обслужване на едно гише“. Това каза в предаването „Добрич - Блян вихрен, понесен над степ ековита...“ на Радио „Фокус“ Севдалина Иванова, началник отдел „Център за услуги и информация“ в Община град Добрич. Центърът функционира от 2001 година. Създаден е с помощта на Фондация за реформа в местното самоуправление. „През всички години от създаването на Центъра за услуги и информация е постигната приемственост, както и голяма, ползотворна устойчивост за гражданите", посочи Севдалина Иванова. През 2002 година е създаден допълнително и филиал „Гражданска регистрация и обслужване на населението“, което всъщност е Дирекцията с това име. Центърът се намира в основната сграда на Общината, създаден е достъп за трудно-подвижни граждани и такива със специфични потребности, като майки с детски колички и инвалиди. Обособени са 12 работни места. През годините са правени реформи, като целта е да бъдат предлагани максимално лесно и бързо услуги, които да спестят време и усилие на гражданите. През миналата година е разкрито и ново работно място – „Жилищно настаняване“. На това гише се обслужват граждани, които желаят да бъдат настанени в общинско жилище. На работно място „Икономическо развитие“ се предоставят услуги в областта на транспорта, търговията, туризма, организацията на заведенията за развлечение и хранене, обектите за настаняване. Друго работно място е „Общинска собственост“ – за услуги, свързани със стопанисване и управление на тази собственост, наемането и сключване на договори, отстъпеното право на строеж. Към момента са две работните места „Устройство на територията“ – за разрешения за строеж, проектиране на сгради, одобряване на проекти и т.н. Разкрито е и работно място „Предложения и сигнали“, което работи и по реда на Закона за достъп на обществена информация. Приемат се предложения, сигнали и жалби към кмета, неговия екип и общинската администрация. На това гише се извършва записването за приемните дни на кметския екип. „Статистиката ни през тази година е 840 приети граждани от кмета и екипа му, като всяка седмица се прави приемен ден с предварително обявени приемни часове. Работно място „Деловодство“ е с две работни места. Има също „Информация“ и „Каса“, каза Севдалина Иванова. В Центъра за услуги и информация има и изнесен офис на Областния информационен център, където се предлага информация за еврофондовете и различните програми за подпомагане. В различни срокове се изпълняват различните услуги в зависимост от тяхното естество. Центърът за услуги и информация работи всеки делничен ден и според анкетни проучвания се ползва с доверие от гражданите, а тяхната удовлетвореност расте през годините, посочи още Севдалина Иванова. Пълна информация за Центъра за услуги и информация е публикувана на сайта на Община град Добрич. Жулиета НИКОЛОВА