Добрич. Още от 2004 година на сайта на администрацията се предлагат електронни услуги. Това каза в предаването „Добрич - Блян вихрен, понесен над степ ековита...“ на Радио „Фокус“ Севдалина Иванова, директор на Центъра за услуги и информация (ЦУИ) в Община град Добрич. „Оттогава ние сме предприели действия за въвеждане на електронното управление, работим и надграждаме постигнатото. Нашият портал предлага услуги, извършвани без електронен подпис. Смея да твърдя, че през 2018 година във връзка с отчитането сме направили статистика, която показва, че например по Закона за достъп до обществена информация, 50% от подадените заявления за такъв достъп са онлайн. Също така от 2004 година предложения и сигнали на граждани постъпват в общината отново по електронен път и по този показател имаме 50% подаване онлайн. Клиентите получават код за достъп по интернет и могат да проследяват движението на преписката си по всяко време. Също така могат да получат и онлайн отговор, зависи от това как са пожелали да бъде представен той“, каза Севдалина Иванова. По електронен път Община град Добрич предлага повече от 15 услуги. Освен заявленията за достъп до обществена информация, предложения и сигнали, онлайн могат да се подават също искания за удостоверения за дубликат за раждане, за граждански брак и за наследници. Преди миналата година е започнал приемът на сигнали за нередности на територията на общината. Това също е система, която събира предложения и сигнали за подобряване на инфраструктурата. Системата съдържа интерактивна карта на територията на града. „Новите ни електронни услуги от година и половина са приемът в детските заведения и електронните услуги, които са в този раздел - проверка на седмично меню в детско заведение и онлайн заверка на купон за ползване на храна в Детска млечна кухня. Също така от пет-шест години гражданите срещу получаване на ПИН- код от Дирекция „Местни данъци и такси“ съответно и с ПИН- код от Национална агенция по приходите могат да могат да проверят своите задълженията по заплащането на налозите към Община град Добрич, посочи Севдалина Иванова. Тя допълни, че Общината е правила вътрешно проучване чрез анкетни карти за удовлетвореността на гражданите от предлаганите електронни услуги. Резултатите показват високо ниво на доверие и удовлетвореност. Всички видове предлагани електронни услуги се ползват активно.
Жулиета НИКОЛОВА