Шумен. Немски жп инженер свидетелства за лошо състояние на траверсите и на баластовата призма на жп гарата в село Хитрино по делото за влаковата катастрофа в Окръжния съд в Шумен, предаде репортер на Радио "Фокус" - Шумен. Разпитът на свидетеля Хенрик Аммозер се осъществи с помощта на видео конференция с Окръжен съд в Берлин. Бил е нает от фирма Булмаркет за участие като експерт в оглед на мястото на влаковата катастрофа в Хитрино от 10 декември 2016 година. Бил е в селото два пъти - от 13 до 16 декември и от 21 до 23 декември 2016 година. За първи път оглед на място е успял да направи на 22 декември, тъй като при първото си посещение не е бил допуснат. За професионален оглед и оценка е използвал видео и снимки от дните на взрива. В доклада си към Булмаркет отразил и видяното при посещението си на място на 22 декември. Основният акцент били вагоните и жп инфраструктурата. Свидетелят изрази учудване, че голям брой документи, касаещи поддръжката на стрелките са изгорели при взрива и нямат копия.
Хенрик Аммозер твърди, че стрелка №5 не е била заключена, а в междинно положение. По думите му, ключалката „колбенданек“ не е била в необходимото вертикално положение, както и фенерът и тежеста не са били в крайни положения. Има недопустимо разстояние между двете релси. „Толкова голямо изместване на железния път не съм наблюдавал“, заяви свидетелят. Той посочи, че баластовата призма не е била в добро състояние, под траверсите има малко чакъл, който също не е с добро качество. „Чакълените камъни са твърде заоблени, което означава, че не могат да се вклинят добре един в друг и да поемат такива големи въздействия“, каза свидетелят. По думите му, дървените траверси също са били в изключително лошо състояние и прогнили.
Ивелина ИВАНОВА