Шумен. Нови 960 деца ще бъдат обхванати в продължаващата кампания “С предпазен колан на задната седалка” в Шумен, предаде репортер на Радио „Фокус“- Шумен. Ще бъдат организирани обучения за 690 първокласници от областния център, както и за около 270 ученици от първи до четвърти клас от селата на общината, стана ясно на брифинг с участието на кмета на община Шумен Любомир Христов и представители на партньорите в инициативата- фирми, институции и медии. „Радващо е, че имаме подкрепа да продължим кампанията, благодаря на партньорите, които ни помагат в тази инициатива. Тя има реален образователен ефект и децата наистина стават коректив на своите родители, когато пътуват заедно“, заяви кметът Любомир Христов. От 18 март доброволци от партниращите фирми и институции са започнали по график срещи с децата в училище, за да им представят по забавен и интересен начин как да пътуват безопасно в автомобилите и защо трябва да ползват обезопасителните системи-столчета , повдигащи седалки и предпазни колани на задната седалка. Община Шумен се включва с доброволци в две училища. На 13 април в зала „Арена Шумен“ за шуменските деца е предвиден концерт. Комисар Йордан Дундаков, началник на „Охранителна полиция“ в ОДМВР Шумен посочи, че все още значимостта на предпазните колани се пренебрегва, и основна задача остава популяризирането им. Статистиката на ОД на МВР- Шумен за 2018 година сочи, че 2 280 водачи без колани и 61 пътници са санкционирани с наказателни постановления, а 1 114 пътници с фиш, като всички наказания са по 50 лв., а на водачите са отнемани и по 6 контролни точки. До момента на настоящата година са наказани 262 водачи, 18 пътници с наказателни постановления и 311 – с фиш. Мая Блъскова от фирма „Алкомет“ благодари на партньорите, които са подкрепили кампанията “С предпазен колан на задната седалка” през миналата година. Тя посочи, че инициативата е била отличена като социална иновация от Министерството на труда и социалната политика. Елена Захариева от фирма „Херти“ изрази благодарност, както на общината и партньорите, така и за обществения интерес към кампанията. „Радвам се, че този проект продължава, а това, че се включват нови партньори означава, че е сериозен и важен“, каза Захариева. Татяна Кипрова от фирма „Лифтком“, отбеляза, че това е най – хубавата инициатива, подета през последните години.
Ивелина ИВАНОВА