Силистра. В заседателната зала на Окръжен съвет Кълъраш бе проведена поредната работна румъно-българска среща по актуални за настоящия момент теми, някои от които са с проекция в бъдеще време. Това съобщиха от пресцентъра на областната администрация. По покана на Василе Илеуца – председател на законодателния орган – домакин на форума, от българска страна участваха представители на Областна администрация Силистра – начело със зам.-областния управител Илиян Великов, на община Силистра – групата бе водена от д-р Мирослав Тодоров – зам.-кмет „Финанси“, и на община Кайнарджа. Коментиран е процесът за възстановяване на действието на новия ГКПП Силистра. Двете страни се договориха до 1 август т.г. да изпратят в писмен вид аргументирано предложение до институциите в България и в Румъния. По темата са водени наскоро разговори на държавно ниво в Букурещ, където на 24-25 юни т.г. заседава смесена българо-румънска комисия, обсъдила пускането на ферибота по трасето, вече използвано няколко години в първото десетилетие на новия век. Пунктът бе изграден с европейски средства край река Дунав и е открит преди 12 години, но по различни причини бе затворен 5 години по-късно, когато се отказа изпълнителят на държавната концесия. При евентуален рестарт на пункта ще бъдат решени два проблема – ще бъде прекъснат трафикът на тежки автомобили през Силистра и ще бъде улеснена работата на отдадения на концесия румънския ферибот, който е към Окръжен съвет Кълъраш. Бавното преминаване през ГКПП Силистра от една страна прави „опашка“ в крайдунавския град и създава условия за недоволство от превозвача, тъй като клиентите чакат да преминат понякога между 7 и 12 часа. Представителите на Силистра и Кълъраш се разбраха също да планират комплекс от мерки, които да предоставят на държавните институции – гранични власти, митнически служби, държавни агенции (за безопасност на храните, екология и др.). При положително решение на проблема те ще трябва да организират свои структури на ГКПП-то, за да влезе то в действие. Румънската страна се ангажира и с някои дейности от техническо естество, без провеждането на които пунктът не може да заработи, вкл. и да закупи нови и по-мощни превозващи съдове.