Скопие. Бъдещата стратегия за туризма ще определи кои туристи ще привлече Македония, предава скопската телевизия „Сител“.
Медията пише, че туристическите служители от Черна гора съветват, че бизнесът не трябва да чака само държавата да работи за развитието на туризма. Според тях икономиката и държавата трябва да работят заедно в тази област. Дългосрочна стратегия за устойчив туризъм ще бъде направена до 2030 г. Македония трябва да реши какъв вид туризъм ще развие, което да отчита предимствата на страната.
„Много е важно да направите реална стратегия в каква посока трябва да се движи вашата страна. Какво трябва да направите вие и какво държавата“, каза Вука Булатович, собственик на туристическа агенция в Черна гора, предава Радио „Фокус“ в рубриката „Балкански туристически часовник“.
Съобщава се, че голям проблем е, че туристите в страната не остават достатъчно дълго. От Агенцията за насърчаване и подпомагане на туризма гарантират, че се работи за задържането им. През следващата година ще бъдат отворени нови пазари, предава още „Сител“.
Телевизията цитира и директора на Агенцията за насърчаване и подкрепа на туризма Любчо Яневски, според когото през 2019 г. Македония ще се опита да отвори нови пазари, румънски, немски и испански, но няма да бъдат изоставени и традиционните, както и тези като полските, които са във възход. По думите му договорени са вече споразумения с Турция за 2019 и 2020 г.
Черна гора и Словения имат напълно различни туристически оферти, всяка според собствените си предимства. Черна гора е насочена към елитния туризъм, а Словения се предлага като зелена дестинация.