Медията пише, че туристическите служители от Черна гора съветват, че бизнесът не трябва да чака само държавата да работи за развитието на туризма. Според тях икономиката и държавата трябва да работят заедно в тази област. Дългосрочна стратегия за устойчив туризъм ще бъде направена до 2030 г. Македония трябва да реши какъв вид туризъм ще развие, което да отчита предимствата на страната.
„Много е важно да направите реална стратегия в каква посока трябва да се движи вашата страна. Какво трябва да направите вие и какво държавата“, каза Вука Булатович, собственик на туристическа агенция в Черна гора, предава Радио „Фокус“ в рубриката „Балкански туристически часовник“.
Съобщава се, че голям проблем е, че туристите в страната не остават достатъчно дълго. От Агенцията за насърчаване и подпомагане на туризма гарантират, че се работи за задържането им. През следващата година ще бъдат отворени нови пазари, предава още „Сител“.
Телевизията цитира и директора на Агенцията за насърчаване и подкрепа на туризма Любчо Яневски, според когото през 2019 г. Македония ще се опита да отвори нови пазари, румънски, немски и испански, но няма да бъдат изоставени и традиционните, както и тези като полските, които са във възход. По думите му договорени са вече споразумения с Турция за 2019 и 2020 г.
Черна гора и Словения имат напълно различни туристически оферти, всяка според собствените си предимства. Черна гора е насочена към елитния туризъм, а Словения се предлага като зелена дестинация.