В мотивите си съдът приема, че предвид разпоредбата на чл. 26 в тогавашната редакция съгласно ал.1: Изработването на проект на нормативен акт се извършва при зачитане на принципите на обоснованост, стабилност, откритост и съгласуваност. А с оглед ал.2: Преди внасянето на проект на нормативен акт за издаване или приемане от компетентния орган съставителят на проекта го публикува на интернет страницата на съответната институция заедно с мотивите, съответно доклада, като на заинтересованите лица се предоставя най-малко 14-дневен срок за предложения и становища по проекта. Съгласно нормата на чл. 15 ЗНА, наредбата трябва да съответства на Конституцията и на другите нормативни актове от по-висока степен и ако противоречат на нормативен акт от по-висока степен, се прилага последния.
Съдът намира за неснователни доводите на ответника по протеста – Общински съвет – Девин, че е имало разгласяване на проекта след като заседанията на Общинския съвет са публични то проекта на Наредбата е обсъждан от обществеността, доколкото липсват доказателства в тази насока, поради което съдът намира, че протестът е основателен и оспореният подзаконов нормативен акт следва да бъде отменен като незаконосъобразен.
Решението подлежи на обжалване пред Върховен административен съд на Република България в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.