Мадрид. Испанският футболен шампионат става спонсор на Купа „Дейвис“, за да сформира една много неестествена, но донякъде логична колаборация между футбола и тениса, имайки предвид кой стои зад промените. Така по време на мачовете от испанското първенство през октомври, ще има реклами на Купа „Дейвис“.

Многото промени в турнира настъпиха, откакто компанията на футболиста Жерар Пике – „Космос“ стана основен източник на средства. Разбира се, идеята за разрастването на тениса е прекрасна, но много тенис фенове и играчи не одобряват начина, по който това се случва и накъде върви турнир, който има повече от 100-годишна история.

От 2019 година надпреварата се превръща в турнир с 18 отбора, който ще се провежда в края на сезона. Новият формат ще напомня в известна степен този на Световното първенство по футбол – 24 тима ще играят квалификации през на разменено гостуване, от които 12 ще продължат към финалната надпревара през ноември. Четирите полуфиналисти от предишното издание, както и два отбора, участващи с „уайлд кард“, ще допълнят бройката.