Ст. комисар Ганчев обясни, че предприетите мерки за безопасност могат да бъдат класифицирани в две групи – общи и конкретни. „Като общите имам предвид сигнализирането на въпросните участъци с необходимата пътна сигнализация, която да показва на участниците в движението, че се касае за такъв участък с концентрация т.е. да управляват с повишено внимание. Конкретните се базират на база извършения анализ“, посочи ст. комисар Ганчев. Като пример за такъв анализ той даде участъка на автомагистрала „Хемус“ при пътен възел „Невша“. В този район е установено, че произшествията възникват най-често след дъжд, когато се получава така наречения ефект „аквапланинг“. „В тази връзка там са предприети действия по извършване на допълнителен оглед и предприемане на мерки по отводняване на пътното платно. Другият участък, примерно района на Долна Трака, където произшествията също не са рядкост най-често се касае за отнемане на предимство и движение с несъобразена скорост. Там са предприети мерки и в краткосрочен и в дългосрочен план. Като казвам краткосрочен имам предвид упражняване на контрол по отношение на спазване на разрешената за движение скорост“, заяви ст. комисар Ганчев. Той допълни, че са предприети и действия за изграждане на кръстовище с кръгово движение, съвместно с Агенция „Пътна инфраструктура“ с цел ограничаване на предпоставките за произшествия в този участък.
Бояна АТАНАСОВА