Казанлък. Общинският съвет даде съгласието си Община Казанлък да сключи договор за кредит с Фонд на органите на местното самоуправление в България – ФЛАГ, по силата на който да поеме дългосрочен общински дълг за реализиране на проекта „Интегриран градски транспорт на град Казанлък – етап 1” по Оперативна програма „Региони в растеж”, предаде кореспондент на Радио „Фокус”. Максималният размер на дълга е 1,550 млн. лв., като се предвижда той да бъде погасен за две години.
Общата стойност на проекта е 3.690 млн. лв. По договора сключен с Управляващия орган на програмата през месец юни 2018 година Община Казанлък е получила 1 115 253 млн. лв.
„Основно по проекта ще бъдат закупени 7 електробуса и 4 двойни зарядни станции за тях, като стойността за тях е 2 518 066 лв. В момента тече процедура за избор на доставчик и след подписването на договор в рамките на не повече от пет месеца доставката ще бъде осъществена и трябва да бъде заплатена. „Това налага наличието на мостово финансиране в размер на 1.550 млн. лв., като описаната сума е включена в Бюджета на Община Казанлък за 2019 година”, посочва в докладната си до Общинския съвет кметът Галина Стоянова.
От втората половина на 2019 година се очаква в Казанлък да бъде пуснат електроавтобусен градски транспорт. Електроавтобусите ще обслужват сегашните автобусни градски линии – 10, 12 и 1.
През тази година предстои да започне обновяването на 23 автобусни спирки в града, през които ще преминават новите електрически автобуси. Ще бъдат изградени нови спиркови навеси, ще бъдат поставени електронни информационни табла, на които ще върви информация за маршрута на електроавтобусите, за минутите до идването им на съответната спирка, ще има информация за точния час и градусите. Ще бъде изграден център за управление, в който ще бъде обобщавана информацията от GPS-те на електробусите и ще бъде подавана към информационните табла.
Ще бъдат изградени четири двойни зарядни станции, като идеята е електроавтобусите да бъдат зареждани през нощта. Минимално заложеният пробег на всеки един от тях е 200 километра, което няма да налага междинно зареждане през деня.
Управлението на градския транспорт е възложено на Общинското дружество „Балканинвест”.
Реалните дейности по проекта започнаха още през изминалата 2018 година с извършения ремонт на участъка на бул. „Розова долина“ от пл. „Севтополис“ до ул. „Бачо Киро“.
Славяна ГАЙДАРОВА