София. Столичният общински съвет реши какви да бъдат цените на таксиметровите услуги от февруари 2019 година. Общинските съветници приеха предложението минималната цена за таксиметровата услуга в града да бъде 0,77 лв. за дневна тарифа и 0,88 лв. за нощна тарифа. „За“ предложението гласуваха 34 общински съветници, 9 бяха „против“, а 7 се въздържаха. Председателят на Комисията по транспорт и туризъм Екатерина Йорданова обясни, че огромна част от таксиметровите услуги в града са на цени в диапазона 0,77-0,79 лв. за дневна тарифа. Изчислена е равновесна цена на пазара от 0,88 лв. „Смятам, че цена от 0,77 лв. е масовата за дневна тарифа“, коментира тя. Екатерина Йорданова обърна внимание, че гражданите са били информирани за предприеманите стъпки по промяна на тарифата, както и за водените дискусии с таксиметровия бранш. Тя определи взетото решение за цените на дневна и нощна тарифа като възможно най-доброто и справедливо. Според лидера на БСП-София Калоян Паргов с фиксирането на най-масовата цена Общинският съвет си „измива ръцете“. Той обясни, че общинските съветници от БСП са се срещнали с различни браншови организации и синдикати, като искането им е било- да се търси пазарната себестойност на услугата. „Към този момент никой ясно и точно не може да каже каква е пазарната себестойност на таксиметровата услуга“, коментира Паргов. Той поясни, че около 1500-2000 таксиметрови автомобили разчитат на пазарната себестойност на услугата, за да могат да покрият разходите си, за това трябва да се търси справедливост. По думите му е очевидно, че по-големите фирми определят пазарна цена, с която всички се съобразяват. „Смятам, че в момента тази цена е под себестойността на фона на увеличените цени“, заяви лидерът на БСП-София.
Агенция „Фокус“ припомня, че през ноември таксиметрови шофьори протестираха в София, Пловдив и Варна. Те настояха за увеличение на минималния праг на тарифите. Исканията на шофьорите са за 0,96 лв. за дневна тарифа и 1,06 лв. за нощна тарифа. Таксиметровите шофьори обсъдиха проблемите си с лидера на БСП-София Калоян Паргов. Част от исканията им са да им се даде възможност да ползват бус лентите, когато имат клиенти; да имат повече стоянки; разрешителните да бъдат на името на водача на таксиметровата кола, а не както е в момента на автомобила.