Пловдив. Няколко са основните изисквания, които КЗП следи в хода на извършването на проверките относно Закона за защита на потребителите и изискванията по него от страна на търговците, когато трябва да обявяват намаленията. Това каза за Радио „Фокус“ - Пловдив Таня Димитрова, директор на Комисията за защита на потребителите в Пловдив. По думите ѝ съобщението за намаление трябва да бъде ясно и точно, като не въвежда потребителите в заблуждение. В съобщението трябва да бъде посочен периодът за намалението, който според Закона не може да бъде по-дълъг от един месец и по-кратък от един работен ден. Също така в него трябва да бъде посочена групата от стоки, за които се отнася намалението и условията или процентът, при които се извършва намалението. Всяко съобщение за намаление трябва да съдържа старата цена, която е зачертана и е поставена новата такава, като старата е тази, която търговецът е предлагал през периода не по-кратък от един месец преди датата на намалението.
„КЗП ежедневно осъществява контрол на пазара. Голяма част от усилията през декември са насочени към кампаниите за намаление в навечерието на коледно-новогодишни празници. Вече следим тези кампании за отстъпки във връзка с отминалите летни разпродажби или по повод наскоро провелия се „черен петък“, каза още Димитрова.
Мария РУСЕВА