„Изпълнихме официалния технически полетен тест с актуализиран софтуер. Нашите технически и дизайнерски мениджъри бяха на борда на самолета. Това беше последният изпитателен полет преди полета за сертифициране, "каза Денис Меленберг, директор на корпорацията за самолетостроенето, в публикация в социалната мрежа „Туитър“.
Той каза, че пилотите са извършили 120 тестови полета на този модел с обща продължителност повече от 203 часа полет, използвайки усъвършенствана помощна система за маневриране на MCAS (система за увеличаване на маневрените характеристики), проблем с която е предшествала катастрофата на самолета от този модел в Етиопия.
Представители на „Боинг“ през март обявиха временно прекратяване на доставките на самолети 737 MAX, а по-късно - намаляване на производството на самолети от този модел от средата на април.
До тези мерки във фирмата се стигна след като Федералната авиационна администрация на САЩ разпореди прекратяване на полетите на „Боинг“ 737 MAX в американското въздушно пространство. В началото на април Меленберг призна, че два самолета от серията 737 MAX са катастрофирали поради проблем именно с тази система MCAS.
Превод и редакция: Юлиян Марков