Лондон. “Удоволствието е гарантирано!” – това обещава продавачът на „Закон и политика на Световната търговска организация“ (СТО), пише в днешния си брой списание The Economist.
Магията на онлайн търговията означава една стока да се пренесе от Америка до Таджикистан само за 35.95 долара (плюс транспортните разходи).
Нова инициатива, която поема СТО за дигиталната търговия предвижда промяна на законите и политиките на организацията. Този план обаче остава далеч от удоволствието, тъй като е доста противоречив.
На пръв поглед е трудно да се каже защо. На 25 януари представители на 76 държави, членки на СТО, се събраха в Давос, за да обсъдят и договорят нови правила за“търговските аспекти на електронната търговия ”.
В сравнение с търговските преговори, които започнаха тази седмица между Китай и САЩ във Вашингтон, приключението в Давос е твърде позитивно и колегиално. И има смисъл: глобалните търговски правила са писани, когато облакът на електронната търговия е бил част от научната фантастика. А и това се случва в момент, когато президентът Доналд Тръмп е твърде зает, за да разбере каква стойност има СТО, коментира авторитетното издание.

Превод и редакция: Ивелина Ватова