Стрелча. Трети ден Стрелча е без питейна вода. На 9 юни водоснабдителното дружество в Стрелча предупреди, че вследствие на поройните дъждове обстановката около водовземните съоръжение е силно усложнена. На 10 юни кметът Стойно Чачов обяви бедствено положение заради сериозно компрометиране на вододайната зона на града. Водата е спряна и негодна за пиене. Кметът отчете необходимостта от предприемане на спешни и неотложни аварийно-възстановителни дейности за прекратяване на последствията, водещи до увреждане на здравето на хората и значителни щети на имуществото. Бедственото положение се обявява поради неколкократното заливане на водовземните съоръжения на реката и затлачването им с тиня, пясък, чакъл, камъни и дървета, многократното преустановяване на водоподаването към града и изчерпване на запасите от вода в резервоарите, и замърсяването им с тиня, а също и поради компрометиране на участъци от довеждащия водопровод – разрушени подпорни стени и оголени тръби. Бедственото положение е в сила до 17 юни. Стойно Чачов коментира, че за кардинално решение на проблема е необходима подмяна на довеждащия водопровод, който е на 72 години. Неговата дължина е 7 километра, а общината не разполага с необходимите средства за подмяната му.
На 11 юни от общината обявиха, че за жителите на града е осигурена питейна вода. Водоноски са разположени в по-отдалечените места на града, където няма чешми с минерална вода. В района на вододайната зона вече се работи за почистване на наносите, а също и на филтрите. Лицензирана проектантска фирма ще започне изработването на проект за ремонт и възстановяване на проблемния водопровод.
КЕВР започна проверка за изясняване на обстоятелствата по случая със спряната вода в Стрелча. Регулаторът изиска от водното дружество в града да им предостави становище за проблема, както и да изготви писмен доклад за населените места и броя на жителите, засегнати от нарушеното водоснабдяване. Дружеството трябва да информира подробно и за установените причини, довели до рязко влошаване на качеството на предоставяната водоснабдителна услуга. От КЕВР настояват да ВиК операторът да предостави и информация за начина, по който потребителите са уведомени за прекъсване на водоснабдяването, както и какви дейности се предприемат за отстраняването на проблема.