„Има много туристически агенции, които са конкурентни на пазара. Всяка агенция, която се занимава с тази дейност, трябва да има такъв вид банкова гаранция. Това не е само за туристите, а за нас като сътрудници, гаранция за сътрудничество, защото подписваме договори с тях за продажбата на нашите споразумения", заяви Снежана Зелениковска, туристическа агенция „Фибула“.
Други обвиняват, че големите туристически агенции искат да създадат монопол. Медията пише, че ако това се случи, по-малките ще съобщят кога ще се обединят, ще се работи с рецептивен туризъм, ще продават чартери и ще им бъдат пряка конкуренция. „Ние се предпазваме от външна конкуренция, но те обявяват защита от незаконни онлайн търговци на дребно, които навлизат в техния бизнес, и това ще означава закриването на малките работни агенции и ще се случи добре. Голяма грешка е, че гаранцията не гарантира нищо", каза Горан Яневски от туристическа агенция "Компас", цитиран от медията. По-малките туристически агенции са съгласни, че трябва да има повече държавен контрол върху това кой работи, но затова се плаща данък, предава Радио „Фокус“ в рубриката „Балкански туристически часовник“.
Дали са направени промени в Закона за туризма, за да се преодолеят проблемите на туроператорите и дали е разгледана искането за банкова гаранция, поискан е отговор от министъра на икономиката Кресник Бектеси. "Що се отнася до банковата гаранция, ние, Министерството на икономиката, разгледаме подробно всички предложения, в същото време работната група работи. Ще излезем в кратък срок с конкретни мерки, които също ще променят закона. Те имат само застрахователна полица и имаме предвид въвеждането на банкова гаранция, за да се превърнат всички граждани, които пътуват по празниците чрез туристическите агенции, за по-безопасни", каза министърът на икономиката Крешник Бектеши.
Нелоялната конкуренция произтича от използването на предимствата на съвременните технологии, които спестяват време особено за по-младите, които по-често резервират билети и онлайн договорености. Но това не е единствената причина младите хора да са клиенти в агенциите. А те се оплакват от масовото изселване, пише медията.