Програмата се изпълняваше в тясно взаимодействие с другите две регионални политики, част от Регионалния методически съвет, в който участват изявени и доказани учители, включително и работа с родители“, отбеляза Венцеслава Генова. Училищата са направили анализ на причините за ниските резултати и всяко учебно заведение е разработило собствена програма за преодоляване на установените причини. „Подходът, който използвахме в програмата за повишаване на резултатите, беше хуманистичен и действен, междуинституционално сътрудничество, индивидуално подпомагане на всеки ученик с обучителни затруднения или слаб успех, методическа подкрепа и целенасочена квалификация на учителите, които работят с тези ученици, споделяне на отговорностите за преодоляване на ниските образователни резултати. По-високите учебни резултати и по-високата степен на постигане на образователни стандарти ние поставихме в основата на онази важна за нас дейност – да намалим риска от отключване на образователни затруднения в резултат на мултикултурно и социално включване. Ние поставихме като основен принцип равнопоставеността на всички ученици, справедливостта в обучението и равен достъп до образование“, каза още Венцеслава Генова.
Марияна ВАЛЕНТИНОВА