Бургас. Около 80 % от всички вътрешни товари в Европа се поемат от източноевропейските превозвачи. Това каза за Радио „Фокус“-Бургас Васил Михалев, управител на структурата на Съюза на българските автомобилисти (СБА) в Бургас, във връзка с днешните протести в София и Страсбург срещу приемането на пакета „Мобилност 1“. Според него нападките срещу източноевропейските превозвачи са неоснователни, а условията за труд на българските шофьори към момента са добри. „Аз смятам, че шофьорите получават добри заплати. Преди време се заплащаше на километър, днес не е така – заплащането е твърдо и е на ден. Няма международен шофьор, който да получава под 2000 евро „чисто“ на месец“, отбеляза Михалев и добави, че друго предимство, от което се възползват българските превозвачи, са модернизираните превозни средства. „Автомобилите имат най-модерните компютърни системи, които сами следят конфигурацията в пътя, мерят тонажа, разстоянието и спазват дистанция. Българските шофьори използват най-модерните автомобили“, отбеляза Михалев. Според него обвиненията в незачитане правата на водачите също са неоснователни. „Някои шофьори категорично отказват да работят 2 месеца в Европа. Ние не можем да ги задължим. Всеки си избира работата и съответните курсове“, допълни Михалев. По думите му изискването за 45-часова почивка на седмица за водачите в хотел, вписано в пакета „Мобилност 1“, е противоречиво. „Повечето спедитори, с които работим, са съгласни да поемат разходите за хотел. Имаме специален човек, който преди пътуването търси паркомясто за камиона и хотел за шофьора наблизо, в западноевропейските държави обаче няма достатъчно осигурени хотели с паркинги за камиони. Този въпрос в момента се поставя в европейския парламент, но все още такива допълнителни места не са осигурени“, посочи още Михалев. Тпй заяви, че протестите в София не са имали за цел сваляне на правителството, а единствено подкрепа на превозвачите към колегите им, изразили недоволството си в Страсбург. „Направи чест на нашите евродепутати в Брюксел, че още на предишния протест застанаха единни, независимо от политическите си пристрастия. Подобен случай е рядкост“, отбеляза Михалев. Той добави, че връщането на пакета „Мобилност“ на Транспортната комисия в Европейския парламент е добър знак, но съществен остава въпросът кое лоби ще надделее. „Работа има за всички, но проблемът е следният – западноевропейските шофьори не искат да работят допълнително, а източноевропейските работят и повече, и съгласно регламентите“, каза още Михалев. Мария ПОПЧЕВА