Пламен Димитров от КНСБ пък предложи като мерки срещу проблемите в столичния градски транспорт 3 200 км по-малко за автотранспорта на годишна база, в това число и отпадане на нощния градски транспорт и разреждане и намаляване на някои линии. Той посочи, че все още не достигат шофьори и ватмани за софийския градски транспорт, а като основна причина за това изтъкна ниските доходи. КНСБ подчертаха, че ще настояват за поне двуцифрено увеличение на заплатите на работещите в столичния градски транспорт.
Синдикатите настояват и час по-скоро водачите на годишна база да не упражняват извънреден труд повече от 150 часа, като искат и запазване на брутните възнаграждения на шофьорите. Димитров посочи, че тази година конфедерацията е обявила 12 и 15% увеличение на заплатите от всички сектори, в това число и в градския транспорт. Той изтъкна, че във второто полугодие на тази година КНСБ ще поиска ново увеличение на заплатите на водачите, но то зависи от финансирането и от мерките, които те предлагат. По думите му за упражняване на извънреден труд не повече от позволения от закона - 150 часа, трябват 13 млн. и 600 хил. лв. на годишна база.
Синдикатите изтъкнаха и като основни проблеми в работата на шофьорите претоварените бус ленти, които възпрепятстват водачите да изпълняват разписанията си, както и агресията, която се упражнява над всички служители на градския транспорт. Екатерина Йорданова настоя и за промени в Наказателния кодекс за криминализиране на агресията срещу автобусни водачи и контрольори. Тя подчерта, че ще иска и законодателни промени в Закона за движение по пътищата.
КНСБ и СТСБ посочиха, че засега не предвиждат протести и ще се опитат първо чрез преговори да постигнат резултати.
Андрей Зографски, който е съосновател на НПО „Спаси София“, коментира на брифинг след провелата се пресконференция, че ако няма никаква алтернатива за придвижване през нощта, освен такситата, това ще бъде контрапродуктивно за икономическото и туристическо развитие на столицата. Той предложи с увеличения бюджет на сектора за столичния транспорт да се увеличи и основната заплата, която да привлече повече кадри в сектора. По думите му условията на труд също са голям проблем.
Ирина ИВАНОВА