Вместо това, екипът на Тръмп ще следва политиката на Белия дом по ключовите въпроси, отбелязват представителите на кампанията. Така за първи път от най-малко две десетилетия кандидат-президент няма да има специализирани екипи, които да обхващат проблемите по ключови въпроси като националната сигурност и икономиката.
„Когато се кандидатирате за служба, отвън създавате екипите за политика и консултативните групи, защото искате да направите това. Тук политиката ще се прави в Белия дом, с федералното правителство", поясни пред изданието Марк Лотер, директор на кампанията за стратегически комуникации на Тръмп
През 2016 г. двама външнополитически съветници по кампанията на Тръмп изиграха голяма роля в разследването на Мюлер. И двамата бяха под подозрение за връзките си с Русия.
Един от тях, Картър Пейдж, беше заподозрян от ФБР в действия в полза на Русия. Другият, Георгиос Пападопулос, прекара 12 дни в затвора за лъжа пред ФБР за връзките му хора, свързани с Москва. Мюлер не откри тайни споразумения между служители на кампанията на Тръмп и руското правителство, но неговото разследване беляза мандата на Тръмп.
Решението на кампанията да избегне външнополитически съветници този път би могло да позволи на екипа на Тръмп да избегне насочването на вниманието върху връзките с чужди правителства, както и да спести пари от кампанията.
Представители на кампанията на Тръмп подчертават, че специалните екипи за външна политика и икономика не са необходими за агитацията за преизбирането на настоящия президент, тъй като Белият дом показва насоките в тези области чрез действията си. Кампанията на Тръмп за 2020 г. ще следва ръководството на Държавния департамент, Министерството на отбраната, Националния съвет на икономическите съветници и други изпълнителни отдели по политиките, повечето от които вече са добре установени, подчертава изданието.
„Неговите (на Тръмп) позиции са известни", заяви стратегът от Републиканската партия Форд О'Конъл. „..Единствената политическа позиция, върху която той трябва да работи, наистина е по-добрата здравна грижа, как ще защити съществуващите условия и ще намали медицинските разходи", допълни стратегът.
О'Конъл заяви, че кампанията на Тръмп има „огромно предимство" пред тези на кандидатите от Демократическата партия, които ще трябва да създадат нови политики по множество въпроси и да се опитат да ги откроят.
Така излиза, че кампанията на Тръмп не трябва да прави политика, тя трябва да „преведе” политиките на Тръмп в смислени послания за избирателите, според Тери Нелсън, политически директор на кампанията за преизбиране на президента Джордж У. Буш. „Кампанията трябва да бъде в състояние да разгърне политиката по начин, който е благоприятен за нея“, заяви Нелсън.
Спроед професора по политология от Колумбийския университет Робърт Шапиро, Тръмп може да промени решението си по-напред във времето.
Превод и редакция: Тереза Герова