Велико Търново. 90% от негативите в българското училище са социо-културни, а не психологически. Това е и една от причините да се настоява в учебните зьаведения да има повече психолози, педагогически съветници и ресурсни учители. Това обясни пред журналисти във Велико Търново председателят на Синдиката на българските учители (СБУ) Янка Такева, предаде репортер на Радио „Фокус“ – Велико Търново. Тя подчерта, че социалните психолози са много важни за справянето с проблемите. Освен това Такева припомни, че бюджетът за назначаване на специалисти е увеличен от 8 на 18 млн. лв., спрямо предходната година.
„Няма основание училище или детска градина да не си назначат такива. Квотите за назначаване на психолог са намалени,а парите са увеличени. В колективния трудов договор е записано, че директорите могат да назначат психолог, педагогически съветник или социален работник, затова те трябва да се възползват от това си право“, поясни още Такева. Тя уточни, че в момента в българските училища работят над 370 психолози и съветници. „Това е много малка бройка. Всяко училище трябва да има психолог или съветник и Синдиката смята, че трябва да са много добре преосмислени политиките на МОН и кадровото обезпечаване с учители и специалисти за децата със специални образователни потребности. Не може учителите да работят с такива деца без помощта на логопет, психолог и съветници“, коментира още председателят на СБУ. В момента ресурсните учители у нас са 1670.
Луиза ТРАНЧЕВА