Добрич. Да имаме местен омбудсман е една кауза от самото начало на моя мандат. Това каза в предаването „Добрич - Блян вихрен, понесен над степ ековита...“ на Радио „Фокус“ кметът на Добрич Йордан Йорданов. Справка на регистрираните сигнали от граждани в периода 2011 – 2018 година показва, че в даденото време броят на сигналите е нараствал, като същевременно е съкратен щатът на администрацията в Общината. Това според Йордан Йорданов е съвсем обективна причина да има местен обществен посредник, за да се улесни диалогът между граждани и управляващи и да се търсят ефективни решения на проблемите. Според местната администрация е истинско предизвикателство да се отговаря на всички сигнали на граждани в съкратен щат. Йордан Йорданов отбеляза, че решаването на различни казуси изисква както човешки ресурс, така и усилия и време, защото всеки отделен случай изисква проверки, анализ, изясняване и едва последна стъпка е писането на отговор до гражданите. В предишни години администрацията е била с по-голям щат и е трябвало да отговори на по-малко сигнали, сега е обратно. „Заедно с тази институция – местен омбудсман, поне една трета, да не кажа и повече, могат да бъдат решени по-бързо. Гражданите да бъдат много по-удовлетворени. Това е диалогът и партньорството между двете институции. Не казвам, че не трябва да има критика, напротив, трябва да има. Местният омбудсман е за това. И всяка една местна администрация би следвало да извлича положителното от тази критика, да се поучава и да действа“, посочи Йордан Йорданов. Той допълни, че от местния омбудсман се очаква обаче градивна критика. “В наше лице ние сме готови да поемаме този вид критика, най-малкото защото смятаме, че всички в този процес се учат, включително и местните омбудсмани. И когато процесите са взаимни, мисля, че се получават много добри резултати“, посочи още кметът. Жулиета НИКОЛОВА