„Политиката за включване на деца в образователната система и за осигуряване на това те да останат в нея и да завършат поне основно образование е най-добрата и най-дискутираната. И това е по две причини – първо, има широк консенсус, че най-голямата обществена загуба е загубата на деца от образованието и, второ, защото за първи път ние сложихме акцент и върху учителите, които работят в тези места“, заяви Сачева и посочи, че учителите, които работят с деца от уязвими групи, се нуждаят от най-голяма подкрепа.
Зам.-министърът обясни, че основните предизвикателства са свързани най-вече с мобилността на родителите, техния отказ понякога да включат децата обратно в училище и учебното съдържание. „Затова сме поели ангажимент към олекотяване на учебното съдържание, допълнителна подкрепа за изучаване на български език, повече социални умения и възможности за професионално и кариерно ориентиране“, подчерта тя.
Сачева посочи, че за първи път от десетилетия България има информационна система, с която може да проследява децата в риск и да получава най-добра информация за тях. Тя посочи, че са създадени две национални програми – една „Заедно за всяко дете“, а другата за образователна десегрегация, която подкрепя кметовете на общините. „В момента се изпълнява и проект за средното образование - „Подкрепа за успех“, на стойност 5 млн. лв. – той ще достигне до 120 000 ученици и техните семейства и до 10 500 учители. Другият, който ще стартира до края на годината, е за детските градини – той ще включва възможности за заплащане на такса за детска градина за деца от социално уязвими групи и се очаква той да достигне до 50 000 деца и до 1500 детски градини“, подчерта зам.-министърът и посочи, че двата проекта са с европейско финансиране.