София. 2019 г. ще бъде годината на вътрешния туризъм, ще работим за привличане на инвестиции и по-висок клас туристи. Това каза зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева по време на кръгла маса „Нови тенденции в туристическия бизнес – ранни записвания“, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Очевидно е, че конкуренцията в региона е много голяма. Наши преки конкуренти в летния туризъм са създали програми за стимулиране на туризма, които обаче ние не можем да приложим“, обясни тя. „Ние обаче не спираме да търсим комплексен подход, за да ограничим тази конкуренция. През тази година поставяме акцент на вътрешния туризъм. 2019 г. ще бъде годината на вътрешния туризъм“, обяви зам.-министър Георгиева. Тя коментира, че предложението е подкрепено от председателя на Народното събрание Цвета Караянчева. „Ние ще работим за привличане на повече инвестиции и за по-висок клас туристи“, посочи още тя. Според нея тенденциите, свързани с демографските промени, развитието на технологиите, сигурността и дигитализацията оказват и все повече ще оказват влияние върху търсенето на туризма като услуга. „Дигитализацията и технологиите, правят пътуването по-лесно и достъпно. Сигурността се оказва основен фактор при избор на дестинацията. 96% от китайските туристи предпочитат сигурността и груповите посещения. Японските туристи са предимно представители на третата възраст, които също търсят сигурност при избор на дестинация. Сигурността на руските туристи също е от водещо значение при планиране на ваканции“, коментира тя.
Даяна ДЮЛГЕРОВА