Министерството на туризма отчита конкретни предпочитания на туристите, което спомага за разработване програми за туристически дестинации, които ще спомогнат за подобряването на позицията ни на пазара“, посочи тя. Според данни на ведомството 60% от хората, включили се в изследването, не пътуват поради финансови причини. Сръбските граждани предпочитат да организират туристическите си пътувания чрез агенции, а гръцките и турски туристи-бързо, чрез интернет. Зам.-министърът обясни, че този етап ранните записвания показват спад в някои райони, като например в Русия, а периодът на записванията ще продължи до месец април. „Най-предпочитани са дестинациите Слънчев бряг, Златни пясъци, Албена, Созопол, Поморие. За руските туристи борба водят нашите преки конкуренти Гърция, Турция и Кипър“, обяви тя. По думите й Брекзит за сега не влияе върху броя на записванията на английски туристи в страната ни. „Надяваме се картината да бъде по-конкретна и положителна след края туристическите изложения в Берлин, в края на март месец, които предстоят. Очевидно има какво още да се направи, за да възпитаме по-висока култура на потребление. Туризмът е отрасъл с хоризонтална структурата и зависи от конкретни усилия и волята на институции, търговци, местна власт и браншови организации. Не са малко предизвикателствата и пред бизнеса, пазарът на туроператорски агенции се превръща във все по-конкурентно място“, коментира зам.-министър Георгиева.
Даяна ДЮЛГЕРОВА