София. Училището не изземва функциите на семейството във възпитанието. Това каза зам.-министърът на образованието и науката Таня Михайлова в интервю за предаването „Преди всички“ по БНР по повод представянето на Проекта за стратегия за възпитателна работа в образователните институции за 2019-2030 година. „Документът се разработва от 2018 г. с ясното разбиране, че е необходимо да се структурират политиките и мерките, които са свързани с възпитателната работа в нашите образователни институции“, посочи Михайлова.
„Говорим за часове, които са изпълнени освен с знания, с всички дейности, които формират отношения, личностни качества, ценности, нагласи, мотиви“.
„Може би най-важният момент е да се разбере, че семейството не се освобождава от своите задължения, както и училището не изземва функциите на семейството. По-скоро говорим за взаимодействия, които да бъдат и в рамките на урочната дейност, и в часа на класа“.
Темата за примиряването на патриотизма и толерантността в образователно-възпитателния процес Таня Михайлова коментира така: „Противопоставянето никога не е било похват или дейност в образованието. Необходимо е още в най-ранна детска възраст да се формират нагласи, това разбиране, защото ние говорим за патриотизъм именно от тази гледна точка – да познаваш кой си, да знаеш кои са корените ти – ние не говорим за крайни прояви, именно затова е необходимо да се поставя тази тема“.