Пловдив. Титлата Европейска столица на културата влияе върху чуждите инвестиции, спомагайки много за положителния имидж на града. Това съобщи за Радио „Фокус”- Пловдив Стефан Стоянов, зам.-кмет на Пловдив по „Oбразование, бизнес развитие и европейски политики”. „2014 година, когато Пловдив спечели титлата, беше един преломен момент, който съвпадна и с ръста на икономиката и инвестициите”, посочи Стоянов. По думите му в момента Пловдив има положителен имидж и в страната, и извън нея, и това помага при работата с потенциални инвеститори. „Вижда се, че градът расте и че икономиката се развива. Освен това Пловдив е исторически град, с многохилядна история, и спечели тази титла. Всичко това тепърва ще дава добавена стойност на града”, каза още зам.-кметът. Според него заради всичко това пловдивчани са длъжни да полагат максималното, за да популяризират града в положителен аспект, за да може да се вземе максималното за местната икономика. „Всичко това означава ръст на заплати, повече възможности за работа и много други неща, част от които вече се виждат”, каза още Стефан Стоянов. По думите на зам.-кмета резултатите от спечелената титла ЕСК за Пловдив тепърва ще се анализират през 2020 година. Това, което е най-видимата част от ефекта от титлата е небивалият ръст на туризма. „Това, че се инвестират средства в културни проекти и инфраструктура дава добавена стойност на социалния живот в града, което също е важно”, каза Стефан Стоянов. Цветана ТОНЧЕВА