София. Трябва да има дългосрочни стратегии от страна на бизнеса, а не само на държавата, с цел привличане на устойчиви групи туристи. Това каза за сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“ Златко Димитров, изпълнителен директор на „Слънчев бряг“ АД. Той обърна внимание, че само след месец се очакват първите туристи, а подготовката за новия летен сезон вече тече с пълна сила. Основна задача пред акционерното дружество е обезпечаването на добрата почивка както на българските, така и на чуждестранните туристи, уточни Димитров. „Предвидени са инвестиции в следните основни направления: озеленяване на зоните на север и на юг, поддръжка и ремонт на осветлението в комплекса, ремонт на тротоарни настилки, канализационни шахти и отводняване на улици. И тази година най-съществено за нас е подсигуряването на сигурността на нашите гости. Предвидили сме подмяна на видеокамери, инфраструктурни съоръжения, подмяна на бариери, за да обезпечим и контролния режим. През миналия туристически сезон на територията на Слънчев бряг внедрихме онлайн приложение, което осигурява бързо и удобно ориентиране на туристите, както и бърза връзка с институциите, бизнеса и развлеченията. Тази година ще надградим това приложение, което бе прието като добра иновация и от други общини“, обясни Златко Димитров. Според него основното предизвикателство пред бранша е да бъде гъвкав, защото обстановката всяка следваща година изисква все по-големи усилия за приспособяване. Задържането на ръста на чужденците, въпреки усложнената международна обстановка, също е сериозна задача, допълни изпълнителният директор на „Слънчев бряг“ АД и изрази надежда курортът да бъде посетен от повече български туристи в сравнение с миналата година.
Йоланда ПЕЛОВА