Недостигът на Великобритания на шофьори на камиони и обслужващ персонал е малко вероятно да бъде решен чрез освобождаване на ненужните вече работници, защитени след избухването на пандемията, когато схемата за защита на работата приключи в края на месеца, пише британският "The Guardian".

Несъответствието между видовете работни места, които вече не са необходими, и свободните работни места в индустриите, изправени пред значителна липса на квалифициран персонал, ще продължи и през следващата година без държавна намеса, смятат водещи експерти на Острова.

Предупреждението дойде, когато компаниите за превози заявиха, че в страната не достигат 500 000 шофьори на камиони и микробуси, което може да доведе до повишаване на цените на храните.

Бизнес лидерите от целия сектор на търговия на дребно и едро, както и от земеделието критикуват реакцията на правителството на недостига на стоки в супермаркетите след изселване на шофьори от ЕС, които според бизнеса не могат да бъдат заменени от местни шофьори в краткосрочен план.

Федерацията на дистрибуторите на едро, която представлява около 600 фирми в сектора на едро, заяви, че бизнесът предлага стимули и по-високи заплати, които трябва да бъдат прехвърлени на търговците на дребно.

Тираджия ти стани – бонусът голям грабни. Че и до 20 бона в зелено стига!

Призивите правителството да предложи едногодишни визи на чуждестранни шофьори на камиони бяха отхвърлени миналия месец от министъра на бизнеса Кваси Квартенг.

Той каза на бизнес лидерите, че трябва да обучават и подкрепят местни работници, вместо да призовават за временни решения.