General Motors си поставя за цел до 2024 година да разполага с гуми без въздух. При тях спукването ще е физически невъзможно. Това трябва да стане с нова технология на Michelin, която ще влезе в реални тестове по-късно тази година. Става на въпрос за Michelin Uptis – съкратено от Unique Puncture-proof Tire System. На пръв поглед изглежда като обикновена гума, но от вътре разполага с композитна структура.

Традиционните гуми разчитат на компресиран въздух, за да поддържат теглото на превозните средства. Също така играят роля на възглавница, когато минаваме през дупки. При тях също има прогрес по отношение на здравината и издръжливостта, но досадния риск за спукване на гума остава реаленост.

Тази технология ще реши и голям екологичен проблем.

Близо 200 милиона гуми биват изоставяни от собствениците си всяка година – заради спукване, износване от неправилно налягане, физически повреди и прочие.

Uptis използва нова структура, в която композитните материали са разположени под формата на гъвкави перки. Отвън гумата изглежда по традиционния начин. Вътре обаче вместо въздух има пружинообразна конструкция.

От GM се готвят да подложат прототипа на новите гуми на реални тестове. По-късно тази година гумите ще бъдат сложени на група превозни средства, които ще поемат на приключение през Мичиган. Ако всичко мине добре, марките на концерна ще могат да се закупуват с такива гуми от 2024 година. Това ще е една причина за поддръжка и разходи по автомобила по-малко.

Все още не е ясно каква ще бъде цената в сравнение с нормалните гуми, както и по какъв начин ще се променя усещането при шофиране.