Apple потвърди за настоящ срив в системите си. Той ограничава достъпа до магазина за приложения на iOS /MacOS, както и до услугите за радио и музика. Проблемът е започнал около 15 часа наше време.

На уебсайта Downdetector, който следи за проблеми в популярните интернет услуги, потребители от Австралия, САЩ, Виетнам и Катар докладват за случващото се. Говорим за повсеместни трудности на всички континенти.

Статус страницата на Apple гласи:

„Ние разследваме случая и ще обновим състоянието, когато повече информация бъде на разположение.“

Според посветения на компанията новинарски сайт 9to5Mac, червеният триъгълник за отбелязване на проблемите, е нещо почти невиждано на тази страницата.

„Използването му показва наличието на сериозен проблем“, казват те.

По принцип се поставя жълт символ за нормалните проблеми с дадена услуга, дори когато става на въпрос за повече афектирани потребители. Това беше и случаят в неделя, когато някои от iCloud продуктите на Apple също пострадаха – iMessage например. Това е така, защото Google Cloud е гръбнак на някои от услугите, които „Ябълката“ ни предоставя.

Не е новост, че не са много щедри с информацията за случващите се неприятности. В това отношение не трябва да се спекулира. Все пак, ако един проблем отнема часове за решаване и засяга хора по цял свят – нищо не може да го определи като незначителен.

Неприятно е, че това се случва веднага след като пробните версии на macOS Catalina и iOS13 бяха предоставени на разработчиците.