Докато учените са открили нова заплаха за здравето на астронавтите, един от астронавтите на НАСА през 1984 г. не е бил в почти никаква опасност, освен че е можел да полети в космоса завинаги, тъй като не е бил свързан по никакъв начин с космическия кораб.

Вярно е, че в открития космос могат да се случат много ужасни неща, но прозвището "най-страшната снимка в космоса" е дадено на изображението на астронавта Брус МакКендлес II, което е направено от совалката "Чалънджър" на 7 февруари 1984 г., пише IFLScience.

Именно на този ден с помощта на специална задвижваща система, поставена на гърба на астронавт на НАСА, Брус МакКендлес II напусна космическия кораб и излезе в открития космос. В същото време скоростта на полета му беше 28 900 км/ч, точно както на космическия кораб.

Но най-важното е, че астронавтът на НАСА излезе в открития космос без механична връзка със совалката, тоест без предпазно въже. Това беше първият път в историята, когато астронавт излезе в открития космос по този начин и беше в свободен полет далеч от своя космически кораб.

космонавтЦял екран
Прозвището "най-страшната космическа снимка" е дадено на изображението на астронавта Брус МакКендлес II, направено от космическата совалка "Чалънджър" на 7 февруари 1984 г. Снимка: NASA

Въпреки че първоначално МакКендлес се подготвяше за такъв полет, тези, които наблюдаваха това движение в космоса от Центъра за управление на мисиите на НАСА, бяха наистина притеснени.

Както самият астронавт си спомня по-късно, за да облекчи част от напрежението, което се усещаше на Земята, той реши да каже нещо подобно на казаното от Нийл Армстронг, когато кацна на Луната през 1969 г. Така че МакКендлес каза: „Може да е била малка стъпка за Нийл, но това е адски голям скок за мен.“

Ако горната скорост на полета изглежда наистина огромна, тогава астронавтът на НАСА не я е усетил като такава. Задвижващата система, която генерира тяга с помощта на студен азот, му позволява да лети много гладко в космоса. Въпреки че астронавтът е летял до совалката, той всъщност се е движел с помощта на тяга със скорост от 3 до 5 км/ч.

совалка претендентЦял екран
Снимка на космическата совалка Challenger, направена от камерата на шлема на Bruce McCandless II, докато се рее в открития космос. Снимка: NASA

Въпреки че беше плашещо преживяване за наблюдателите на Земята, а по-късно и за онези, които видяха снимката на астронавта, да видят МакКендлес да се носи свободно в космоса без връзка, самият астронавт на НАСА се чувстваше горд от постижението.

Както по-късно си спомня МакКендлес, той изпита смесица от наслада и професионална гордост, защото трябваше да се подготвя дълго време, за да завърши успешно такова историческо излизане в открития космос.