Нова анимация на приближаването на потенциално опасния астероид (99942) Апофис събра много гледания през последните няколко дни, главно защото показва колко близо ще лети космическата скала до нашата планета през 2029 г.

Анимацията, която беше публикувана на страницата на Cosmoknowledge във Facebook, показва траекторията на полета на потенциално опасния астероид Апофис с диаметър приблизително 325 метра. Този астероид ще се приближи много близо до Земята на 13 април 2029 г. Следващият път, когато огромен астероид ще се доближи до Земята, е през 2036 г.

Но учени от НАСА твърдят, че нито след 5, нито след 12 години този астероид няма да падне на Земята, а безопасно ще прелети покрай нашата планета, пише IFLScience. Анимацията обаче предизвика интерес, защото показва колко близо ще се приближи космическата скала до нашата планета през 2029 г.

Според прогнозите на НАСА астероидът Апофис на 13 април 2029 г. ще бъде на разстояние 32 хиляди километра от Земята. Това е почти 10 пъти по-близо от Луната и дори по-близо от някои сателити в орбита. Въз основа на това учените смятат, че астероидът ще се вижда от Земята дори с просто око.

астероид АпофисЦял екран
Според прогнозите на НАСА астероидът Апофис ще бъде на разстояние 32 хиляди километра от Земята на 13 април 2029 г. Снимка: NASA

Въпреки че това разстояние от астероида до Земята се счита за изключително близко по космически стандарти, астрономите не са много загрижени за това. Астероидът Апофис, открит през 2004 г., вече беше прелетял покрай Земята преди 3 години и астрономите успяха да изчислят по-точно траекторията на движението му около Слънцето. Преди това учените предположиха, че потенциално опасен астероид може да се сблъска със Земята през 21 век. Но след внимателни наблюдения учените изключиха тази възможност. Например имаше предположения, че Апофис може да падне на Земята през 2068 г., но учените от НАСА смятат, че това определено няма да се случи през следващите 100 години.

астероид АпофисЦял екран
Имаше предположения, че Апофис може да падне на Земята през 2068 г., но учени от НАСА смятат, че това със сигурност няма да се случи през следващите 100 години Снимка: NASA

Ако искате да разгледате по-добре астероида Апофис и други космически скали, можете да използвате уебсайта Eyes On Asteroids на НАСА. Тук можете да намерите подробни изображения на астероида Апофис и други подобни обекти и да видите как се движат в космоса.

През 2029 г. учените от НАСА искат да разгледат по-отблизо астероида Апофис и да получат повече информация за него с помощта на космическия кораб OSIRIS-REx, който достави проби от астероида Бену на Земята. Сега това устройство се нарича OSIRIS-APEX и чака срещата си с огромен астероид.