Потребителите на Windows 10, които използват вградените приложения с реклами, могат да бъдат цел на подвеждащи и измамни кампании. Целта на тези кампании е да ги убеди, че са заразени или пък, че печелят нещо. До болка познати схеми.

Няколко вградени Windows приложения, като Microsoft News например, които идват вградени в OS, показват реклами на потребителите. Ако тези реклами не бяха меко казано абсурдни и престъпни, нямаше да има никакъв проблем. Редица потребители докладват за нередността.

Когато рекламният сървър получи подвеждащата реклама, той я показва на потребителя в браузърен прозорец. Уебстраницата, която се появява, цели да изплаши потребителя или да го убеди, че е спечелил голяма награда. Когато говорим за заплахата от вирус, страницата е направена визуално да прилича много на страниците на Microsoft.

За доста хора не е очевидно, че става на въпрос за фалшива тревога. По-опитните потребители ще се сетят и просто ще затворят прозореца. Можем ли да разчитаме на това? Не! Неопитните потребители могат да се сдобият с много неприятности – реално да се заразят с вирус, да предадат личната си информация на някой съмнителен човек със съмнителни намерения или да направят ненужна покупка.

На немската Microsoft Answers страница проблемът вече е описан. Модераторът на доброволни начала Инго Ботчер потвърждава, че Windows приложения могат да отварят фалшиви страници. Разбира се, проблемът се корени в това, че Microsoft допуска тези нагли кампании в рекламната си мрежа.

Потребителите са посъветвани да затварят всички такива страници, което ще ги предпази от потенциалните вреди. Не това е начинът, по който те ще разберат, ако устройството им е инфектирано с вирус.

По-генерално решение към момента липсва. Единственото, което потребителите могат да направят, е да спрат да използват въпросните приложения. За по-опитните и упорити юзъри стои възможността да инсталират и конфигурират DNS-базиран Ad Blocker. Всички останали ще трябва да изчакат от Microsoft да се захванат с премахването на измамните реклами и хората, които са ги пуснали, от мрежата си.

Заключителни думи

Microsoft не е единствената компания, която пропуска измамни рекламни кампании в мрежата си. Припомняме, че и в Google Search се появиха съобщения от рода на „Вашият компютър изглежда заразен“. Подобни инциденти са се случвали и на други компании.

Проблемът е, че това дава основание на много критици да определят Интернет рекламата като риск за потребителите и самата мрежа. Също така, тези нелоялни практики предизвикват все повече хора да използват Ad Blocker. Заради това страдат рекламодатели и издатели, които не злоупотребяват. Неправилното справяне с този голям проблем поставя под риск както отделни интернет издания, така и рекламния бизнес като цяло.