Бразилският отдел на американския производител на спортни и туристически дрехи The North Face в рамките на своята рекламна кампания подмени снимките с пейзажи в Уикипедия с подобни фотографии, но на които има хора с дрехите на бранда, както и с друга продукция на компанията.

So @thenorthface clumsily replaced Wikipedia photos with their own product-placement shots, then made a video about their clever "hacking". Dicks. https://t.co/AW9k4pBZdg pic.twitter.com/L6RyDlJz0X

— Mike Dickison (@adzebill) May 28, 2019

Освен това служителите на The North Face публикуваха твърде циничен клип, в който показват как са успели да излязат на първи позиции в търсачката на Google, без нищо да заплатят. Интересното е, че в клипа се твърди, че рекламната кампания е одобрена от фонда Wikimedia.

Но ръководството на Wikimedia категорично опроверга тази информация и заяви, че брандът The North Face е злоупотребил с доверието на бранда и сравни действията на компанията с разрушаване на обществена собственост.

„Добавянето на реклами и рекламно съдържание противоречи на политиката и мисията на Wikipedia“ – заявиха представителите на най-голямата онлайн енциклопедия. Те добавиха, че са крайно разочаровани от действията на американския производител.

В уеб пространството се вдигна вълна от негодувание и The North Face поднесе извиненията си. Компанията заяви, че с отказва от този рекламен проект и вече по-добре ще обучава своите служители.

We believe deeply in @Wikipedia’s mission and apologize for engaging in activity inconsistent with those principles. Effective immediately, we have ended the campaign and moving forward, we’ll commit to ensuring that our teams and vendors are better trained on the site policies.

— The North Face (@thenorthface) May 30, 2019

Рекламните изображения на The North Face вече са премахнати от Wikipedia, а на някои места са изрязани логотипите. Модераторите проверяват точността на статиите, за да се убедят в тяхната неутралност и надеждност на източниците.