Sykorsky се счита за един от световните лидери в разработката на безпилотни вертолети. Създадената от компанията компютърна система Matrix Technology вече е достигнала такова ниво, че през следващите няколко месеца Sykorsky възнамерява да интегрира някои функции в във военните вертолети. Както и при автономните автомобили, тези функции значително намаляват натоварването на пилотите.

Sykorsky без каквито и да било гръмки обяви създаде функционален автопилот за хеликоптери, който вече работи добре и сега протичат заключителните тестове. Журналист на Wired тества роботизираната въздушна машина SARA (Sikorsky Autonomy Research Aircraft) и сподели впечатленията си.

Събитието изглежда доста скучно – издигане, застиване във въздуха. маневри около летището и кацане в избрана точка на местността, на 16 км от точката на излитане. Необичайното е присъствието на журналиста в кабината. Тоест, Sykorsky е провел успешни тестове на безпилотен вертолет с жив пасажер на борда.

При изпитанията не е използвано радиоуправление, а вертолетът е изпълнил всичко 100% самостоятелно.

Новата система първоначално ще се използва от военните и от бизнеса. Безпилотният вертолет може да изпълнява задачите, които с променлив успех решават дроновете. Например, превозването на товари, патрулиране около нефтени и газови платформи и т.н. Но безпилотният вертолет е много по-функционален в сравнение с дрона. Той много успешно може да се използва при спасителни операции.

Разбира се, технологията накрая ще започне да се използва и в пътническия транспорт. Компанията Sykorsky, която Lockheed Martin закупи през 2015 година, неотдавна официално заяви, че се включва в надпреварата за разработването на безпилотно въздушно такси.

Подобно на електромобилите на Tesla, управлението на роботизирания вертолет е съвсем лесно. За да се поеме управлението е достатъчно да се поеме щурвала, при което компютърната система се изключва. Когато пилотът отпусне ръка, компютърът отново поема управлението.

Специално за неопитните пасажери-пилоти са създадени специални елементи на управлението. Те много напомнят на компютърна игра и са разположени от двете страни на седалката. Десният джойстик се използва за хоризонтално движение на машината – напред-назад и наляво-надясно. Левият джойстик се използва за издигане и спускане на вертолета, както и за неговото завъртане. За непрофесионалистите това управление е по-лесно, в сравнение със стандартните уреди за управление на хеликоптер.

По време на тестовете системата SARA (Sikorsky Autonomy Research Aircraft) е демонстрирала отзивчивост и предсказуемост. Управлението е съвсем лесно. При малка скорост под пет възела, пускането на щурвала води до увисването на вертолета във въздуха, като се отчита влиянието на вятъра. Ако скоростта е по-висока от пет възела, след пускането на щурвала, вертолетът продължава движението си със същата скорост.

Разработването на автопилота за вертолети се оглавява от Игор Черепински. В коментара си за Wired той заяви, че роботизираната система за управление ще бъде допълнително опростена и вертолетът ще може да се управлява и от съвсем незапознатите с тази техника хора.