Делфтският технически университет и холандската компания KLM започнаха изграждането на принципно новия пътнически самолет Flying-V. Лайнерът с твърде необичайна V-образна форма може значително да увеличи броя на превозваните пасажери.

Проектът Flying-V е измислен и проектиран от Юстус Бенад, студент от берлинския технологичен университет. Най-важната особеност е, че салоните за пасажерите са разположени в крилата на самолета. Там се намират и товарния отсек, както и резервоарите за гориво.

Името на новия самолет е взаимствано от легендарната китара Gibson Flying V. Конструкторът на новия самолет заяви, че Flying-V е с 2% по-лек от Airbus A350-900, а благодарение на особената много ефективна V-образна форма на фюзелажа, той е с 20% по-ефективен, в сравнение със съществуващите днес лайнери с класическа форма.

Представителите на KLM съобщиха, че вече е готов намален тестов образец на Flying-V. Подготвена е техническата документация, предвиждат се аеродинамични тестове. Размахът на крилата на Flying-V е същият като на A350 и за новия самолет няма да се налага изграждането на специални летища и писти.

Но специалистите на делфтския технически университет нямат търпение и вече изграждат пълноценната кабина на новия авиационен лайнер. През месец октомври тази година тя ще бъде поставена в летището Схипхол в Амстердам, а пълноценните полети на Flying-V са планирани за 2040-2050 години.