Изследователи от университета Карнеги Мелън разработиха метод, който може да открие триизмерна човешка фигура и дори движението на хора зад стените на стаите с помощта на Wi-Fi рутери.

В научната си работа те твърдят, че са използвали системата DensePose, която рисува хора според фотомаркери. DensePose е рожба на изследователите на изкуствен интелект във Facebook. Разбира се, този проект не би могъл да мине без помощта на изкуствения интелект. Учените са внедрили невронна мрежа в техния метод, който сравнява данни от Wi-Fi сигнали, изпратени и получени от рутери, с координатите на човек.

Авторите на научната работа казват, че Wi-Fi сигналите са страхотни като заместител на обичайните RGB камери, ако трябва да рисувате или откривате хора зад препятствия, пише Vice. Освен при препятствия, методът им помага и при лошо осветление.

Изглежда, че подобно откритие отново застрашава неприкосновеността на личния живот на хората. Но авторите на изследването твърдят обратното: тяхната разработка трябва да помогне за въвеждането на системи за мониторинг за наблюдение на благосъстоянието на възрастните хора или просто за откриване на подозрително поведение в защитена зона.

Специалистите от университета Карнеги Мелън обаче далеч не са първите, които използват радиосигнали, за да се опитат да направят снимка на обекти и хора зад стените. Например през 2013 г. учени от Масачузетския технологичен институт разработиха метод за използване на сигнала от мобилни телефони и базови станции за същата цел.