Заявката за „тихи услуги“ започна да набира популярност по целия свят. Тя се състои в това, че клиентът, идвайки в салон за красота, кафене или поръчвайки такси, избира опцията „не говори“.
Според Андрю Едуардс, съосновател на Sunday Salon, фризьорски салон в Кери, Северна Каролина, САЩ, те вече предоставят подобна услуга и всеки техен клиент може да поиска тиха сесия с фризьор. Тоест майсторът няма да разговаря с клиента, позволявайки му да се отпусне и да не се притеснява от необходимостта да поддържа разговор, пише Time.
Подобни услуги вече се предлагат в редица услуги за таксиметрови шофьори. При поръчка на автомобил клиентите могат да изберат безшумно возене, тоест водачът няма да говори с тях. Според една таксиметрова компания 13% от пътниците са използвали тази услуга миналата година и тази цифра продължава да расте.
Някои масажни студиа предлагат тихи масажи, по време на които терапевтът няма да се опитва да взаимодейства с клиента. Един японски търговец на дребно дори позволява на клиентите да държат синя чанта, когато влизат в магазина, сигнализирайки, че не искат продавачът да говори с тях.
Освен това Токио отиде още по-далеч. В един салон клиентите дори могат да избират между „обикновен разговор“, „кратък разговор“ или „без разговор“.
Същото важи и за заведенията за обществено хранене. Например Ichiran, ресторант с 85 точки по целия свят, предлага частни сепарета, където вечерящите се хранят сами
Тишината е популярна и в свободното време. В TikTok има тенденция, която толерира безшумното ходене. Хората се разхождат сред природата сами, без подкасти, музика или приятели.
В градовете в цялата страна има клубове за мълчалива книга, където хората идват с книга, която искат да прочетат, и сядат заедно, правейки го мълчаливо. Основателите на Silent Book Club в Сан Франциско го наричат „щастлив час за интровертите“. Основателите на клуба Лаура Глуханич и Гуиневир де ла Маре казват, че има около 1500 клуба на Silent Book Club по целия свят, спрямо около 500 миналата година.