Не всички харесваме математиката в училище: някои не харесват учителя, други не харесват самите числа. По един или друг начин, голям брой ученици може да не харесват този предмет и понякога да бъдат стресирани поради това. В ново проучване учените са разгледали почти петдесет проучвания, за да открият един трик, който ще помогне да се промени отношението към математиката.
Екип от изследователи от университета в Анталия Белек в Турция събра резултатите от 55 проучвания от цял свят, в които участват общо почти 78 000 млади хора, от детски градини до студенти. Резултатите от проучването показват, че децата се справят по-добре по математика, когато музиката е ключова част от уроците им.
Авторите на изследването са установили, че музиката има особено благоприятно въздействие върху малките деца, които тепърва научават основите на аритметиката, пише Daily Mail. Има хипотеза, че това може да се дължи на факта, че математиката става по-забавна, музиката поддържа интереса на учениците и им помага да облекчат страха или безпокойството.
Изследователите включват три вида музикални интервенции в своя анализ. Първият е типичен урок по музика, в който децата пеят, слушат и композират музика. Вторият включва инструментална интервенция, при която децата се учат да свирят на музикални инструменти индивидуално или в групи. Третата е музикално-математическа интервенция, при която музиката е интегрирана в уроците по математика.
В последния сценарий учениците направиха тестове по математика преди и след участие в интервенцията. След това изследователите сравняват промяната в техните резултати с тези при реципиенти, които не са участвали в интервенцията. Резултатите от проучването предполагат, че използването на музика, както в индивидуалните, така и в часовете по математика, е свързано с по-голямо подобрение на математиката с течение на времето.
Авторите на изследването установиха, че интегрираните уроци всъщност имат най-осезаем ефект. Така около 73% от учениците, посещаващи интегрирани уроци, са учили значително по-добре от юношите, които не са имали никаква намеса.
Около 69% от хората, които са се научили да свирят на инструменти, и 58% от хората, които са посещавали уроци по музика, също са подобрили своите резултати в сравнение с тези, които не са получавали музикална намеса.
Изследователите също установиха, че музиката е по-полезна при изучаването на аритметика, отколкото всяка друга форма на математика. Резултатите показват, че музикалната терапия има по-голямо въздействие върху по-младите ученици, които учат основните понятия.
Според съавтора на изследването д-р Аичи Акина, математиката и музиката имат много прилики, като например използването на символи. Ученият предполага, че аритметиката може да се поддаде особено добре на учене в комбинация с музика, тъй като основни понятия като дроби и съотношения са фундаментални и за музиката.
Авторите на изследването смятат, че учителите по математика и музика трябва да планират уроците си заедно, за да намалят безпокойството и страховете на учениците от математиката, както и да подобрят цялостното представяне в класната стая.
Превод: GlasNews