Психолози от университета в Ню Йорк проведоха интересен тест сред хора от няколко поколения за способността да изпълняват основни ежедневни задачи. Резултатите показват, че поколението "zoomer" има сериозни проблеми при изпълнението на подобни задачи.

Д-р Ямалис Диас коментира резултатите и казва, че "зумърите" са показали изключително ниски резултати в този тест. Той е убеден, че обяснението за това е доста тривиално и очевидно.

„Поколението Z е като големи деца – те могат да се оплакват от корпоративната етика на работа, да се стресират от просто неприятно телефонно обаждане и много повече, но виждаме, че те просто не трябва да правят нещо за себе си“, казва психологът, добавяйки, че основният тригер е „дигиталната зависимост“, съобщава New York Post.

Главният изпълнителен директор на Halfords Анди Търбфийлд, който финансира изпитанието, разкрива подробности за теста. Той казва, че често вижда проблема в това, че по-младите поколения „губят способността да правят дори основни и прости неща“.

„Толкова голяма част от живота им е автоматизиран, всичко е удобно и лесно за предаване по мрежата. Това е, което направи поколението зумъри такова – те просто не знаят как да изпълняват толкова много нетехнически или независими задачи“, казва откровено Търбфийлд.

Какво показа анкетата

Проучването е проведено сред 2000 възрастни, принадлежащи към различни поколения - бейби бумъри, поколение X, милениали и зумъри. Задачата беше проста - да се определи колко независимо е всяко поколение при определени условия.

Изследователите установиха, че почти 25% от Zoomers не знаят как да сменят електрическа крушка в осветително тяло. Освен това 20% казват, че качването на стълба е „твърде опасно“, защото електрическата крушка може да е твърде „гореща“.

В допълнение, анкетираните „зумъри“ са готови да плащат на други хора за работа. Така че средно те харчат повече от 1,5 хиляди долара годишно, наемайки професионалисти за извършване на основни домакински задължения. В същото време поколение X бяха готови да похарчат само $470, а Baby Boomers - не повече от 300 долара.

Най-големият шок за анкетираните са следните факти:

повече от 60% казват, че няма да могат да измият колите или оборудването си;

близо 50% казват, че очакват родителите им да свършат „цялата мръсна работа“;

46% не знаят как да напомпят гуми за кола или велосипед;

36% не разбират как се монтира чистачката на автомобила;

30% не знаят как изглежда плоската отвертка;

21% никога не са виждали гаечен ключ;

10% ще извикат някой да окачи картина на стената.

„Изглежда, че интересът и познанията към ръчната работа и машините постепенно намаляват, като гледаме тези резултати, можем спокойно да кажем, че всяко следващо поколение не е склонно да поема дори най-простите задачи“, заявява Търбфийлд.