Учени създадоха вирусна частица, подобна на ХИВ - тя може да спаси пациентите от нуждата от доживотни лекарства, публикува проучването с откритието списание Gene Therapy.

Изследователи от Центъра за изследване на инфекциозни болести към университета Джордж Мейсън и Националния изследователски център за примати Tulane са разработили Rev-зависим лентивирусен вектор. Това е вирусна частица, която използва протеина Rev, открит в HIV. Селективното насочване и активиране на гени в заразени с ХИВ клетки позволява, както се отбелязва в научната публикация, да се елиминират вирусните резервоари.

При експерименти с маймуни, заразени със SIVmac239 (вирус, подобен на ХИВ), изследователите успяха да постигнат неоткриваеми нива на вируса в кръвта и мозъка. При това за дълъг период - две години след прекратяване на антиретровирусната терапия.

Резултатите на учените разкриват нови възможности за лечение на ХИВ, включително отказ от лекарства през целия живот. Необходими са допълнителни изследвания и клинични изпитвания при хора, за да се потвърди ефективността, както и безопасността.