Машината е произведена през 1941 г. в Пилзен и се смята за една от най-мощните, които се движат с пара. След края на Втората световна война локомотивът остава в ГДР и работи до 1956 г., след което е продаден. Така се озовава в жп музея във Виена и там е експонат до момента, в който собственичката му Карин Флайшхакер решава, че времето му за почивка е изтекло и той отново трябва да бъде на релси за атракционни пътувания. За ремонта, който ще струва около един милион лева, е избрана българска фирма.
„Утре сутринта в 9,00 часа започва операцията по прехвърлянето на локомотива на релси. Ще се използва кранът „Титан“ и се надяваме всичко да приключи за два-три часа“, обясни Веселин Рубчев, който е управител на фирмата, собственик на кораба.
Ретро машината ще бъде теглена до София от друг локомотив.
Снимки: Жанета Йорданова Веселин Рубчев