С предлаганите промени се предвижда, след като Агенция "Пътна инфраструктура" издаде безплатните годишни електронни винетки, да изпраща потвърждения в електронен вид за генерирания електронен документ за всяко правоимащо лице до дирекциите "Социално подпомагане". Те от своя страна ще предоставят потвържденията на хартиен носител или ще го изпращат на правоимащите по имейл. Издаването на хартия на потвърждението се налага, тъй като не всички хора с увреждания имат електронна поща. Дори потвърждението да не бъде получено лично, това няма да е основание електронната винетка да се анулира от АПИ.
Предвижда се още при подаване на заявлението-декларация, по пощата или в електронен вид, социалните служби по служебен път да правят проверките в МВР, "Гаранционния фонд" и Регионалната здравна инспекция. Това ще се прави в случаите, когато ползвателите на безплатните електронни винетки не се явяват лично в дирекциите, за да предоставят за справка оригиналите на посочените документи, които пък са базата, за да се оформи искането до АПИ за издаване на безплатния електронен винетен стикер.