Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва засилени проверки с МВР и други институции в заведенията и хотелите в зимните курорти, съобщи председателят Димитър Маргаритов пред БНР.
С Държавната агенция по метрология и технически надзор пък ще бъдат проверявани съоръженията за ски туризъм и ски пистите. Целта е да бъде гарантирано на потребителите, че ще получат избраните от тях услуги при договорените условия.
Маргаритов обясни, че подвеждащата информация в офертите за настаняване е нелоялна търговска практика. „Повечето оплаквания, които получаваме от недоволни потребители за качеството на туристическия продукт, касаят именно такъв тип проблеми – виждаш хубава картинка, офертата обещава различни допълнителни услуги, а после търговецът не е в състояние да ги предостави. Тогава налагаме санкции за нелоялна търговска практика, но по-неприятното е, че обикновено хората са принудени да заплатят авансово понякога цялата стойност на тази почивка. Нелоялният търговец им дължи обратно тези пари, но се създават неудобства”, коментира той.
„Винаги ще има опити за хитруване от страна на търговците. Далеч сме от мисълта, че и заради нашата контролна дейност, и заради това, че хората стават все по-активни и бдителни, пазарът ще бъде абсолютно изчистен от всякакви нелоялни практики. Но поне можем да си спестим хитруванията на дребно, които малко ни отдалечават от цивилизованите пазари”, каза още той.
Важно е да се пазят билетите и всички останали документи, тъй като те ще са необходими, когато подават жалбата си. „Когато закъснението е повече от определено време, потребителите имат право на настаняване в хотел. Авиокомпанията трябва да осигури премаршутиране, което да се случи така, че да могат да достигнат до крайната дестинация, макар и с известно закъснение. Не на последно място трябва да знаем, че те имат право и на обезщетения за това, че са претърпели вреди от закъснението”, обясни председателят на КЗП.
И допълни, че същото важи и при изгубени куфари. „Ако имат възможност да докажат конкретните размери на това, което се е намирало в техния багаж, имат право на обезщетение, което може да достигне и до 1200 евро”, добави той.