Европейската комисия съобщи, че Фейсбук е променил дребния шрифт в условията за ползване на социалната мрежа, за да обясни ясно на потребителите си, че печели пари, като продава достъп до техните данни, предаде Асошиейтед прес.
Медийният онлайн гигант е променил условията си след разговори с Еврокомисията и с властите по защита на потребителите. Еврокомисарката Вера Юрова каза по този повод днес: "Сега ползвателите ясно ще разберат, че техните данни се използват от социалната мрежа за продаване на персонално насочени реклами".
Властите на ЕС започнаха щателен преглед на условията за ползване на Фейсбук след скандала с личните данни, използвани от консултантската компания "Кеймбридж Аналитика", която позволи данните на 87 милиона потребители на Фейсбук да бъдат нерегламентирано използвани.
Промените са част от предприеманите в глобален план действия за регулиране на компаниите, поддържащи социални медии, заради опасенията на клиентите от нарушения на личните им данни, разпространяването на вредно съдържание и други онлайн посегателства, отбелязва АП.